Освітні втрати: шляхи подолання
Освітні втрати: причини та шляхи подолання
У безперечно складних обставинах, у яких перебуває українська освіта протягом останніх років унаслідок пандемії COVID-19, а нині повномасштабної війни, що розпочала росія, освітяни роблять усе можливе, щоб забезпечити право молодого покоління на освіту.
Освітні втрати можуть виникати з різних - як індивідуальних, так і системних причин. Серед них: здоровя, війна, пандемія, надзвичайні ситуації природного характеру.
Значний вплив також накладається на освітні втрати, зумовлені у 2020—2021 роках пандемією COVID-19. Окрім безпосередньої зупинки освітнього процесу, що мав місце у всій країні після 24 лютого 2022 року, а також обмежень дистанційного навчання, на виникнення освітніх втрат можуть впливати також інші чинники:
- бойові дії та окупація;
- повітряні тривоги;
- виїзд учнівства за кордон;
- переїзд у межах України;
- відключення електроенергії;
- руйнування значної частини закладів освіти.
Ключовими викликами освітнього процесу в умовах війни педагоги назвали:
- нестабільні умови навчання;
- обмеженість способів організації навчально-пізнавальної діяльності;
- зниження мотивації та нестабільний психоемоційний стан учнів/учениць та вчителів.