A A A K K K
людям з порушенням зору

Комунальна установа
"Центр професійного розвитку педагогічних працівників"

Люботинської міської ради Харківської області

Для вчителів

Шляхи подолання освітніх втрат

                                                                       

Курси

                          

                                                     

Стратегія

Застосування

Переваги

Недоліки

Надання додаткових завдань для самостійного опрацювання

Може бути використано при незначних навчальних втратах в окремих учнів та обов’язково з покроковим дистанційним супроводом вчителя та наданням зворотного зв’язку учням

Мінімальне використання ресурсів

Низька ефективність

Підходить здебільшого для учнів із сформованим умінням учитися

Індивідуальні та групові консультації

та/або

Навчання під час канікул

Може бути використано, коли навчальні втрати є з окремих тем в окремих учнів або у груп учнів

Безпосередня робота з вчителем

Досить висока ефективність

Якісний зворотний зв’язок

Ресурсозатратно

Відсутність коштів на додаткову оплату вчителям.

Ризик професійного вигорання вчителів при перевантаженні

Додатковий рік навчання

Може бути використано для окремих учнів зі значними навчальними втратами, що унеможливлюють опанування навчальної програми наступного класу

Можливість якісно опрацювати пропущений матеріал та компенсувати навчальні втрати

Збільшення часу здобуття загальної середньої освіти та додаткові державні витрати

Може викликати значний стрес та психологічний дискомфорт в учня

Ризик зниження мотивації в учня, пропуски занять

Адаптація календарно-тематичного планування з певного навчального предмету (ущільнення, узагальнення, перерозподіл навчального часу для додаткового вивчення незасвоєних тем)

Може бути використано, коли навчальні прогалини з окремих тем (результатів навчання) виявлено у цілого класу або більшої частини класу

Можливість за короткий час компенсувати навчальні втрати у великої кількості учнів, охопити значну кількість результатів навчання

Ризик накопичення нових навчальних втрат через недостатньо якісне опрацювання нових тем (через ущільнення навчального часу)

Адаптація навчальної програми (розроблення на рівні школи власної навчальної програми з перерозподілом часу та результатів навчання)

Може бути використано, коли навчальні втрати значні та виявлені у більшості учнів на паралелі

Можливо системно вибудувати процес навчання та врахувати всі виявлені навчальні втрати у великої кількості учнів

Ризик незбалансованого підходу, якщо педагогічні колективи не мають досвіду у розроблені власних навчальних програм

Порушення наступності з іншими освітніми рівнями та закладами освіти

Застосування технології диференційованого навчання (створення різнорівневих класів або груп учнів у класі)

Може бути використано, якщо виявлено групи учнів з різним рівнем навчальних втрат

Можливість забезпечити різний ступінь педагогічної підтримки та адаптувати навчальну програму під освітні потреби окремих груп учнів

Може викликати зниження мотивації учнів у «слабких» групах, розшарування учнівської спільноти та психологічний дискомфорт

 

 

Інформаційний кейс щодо особливостей подолання освітніх втрат 

  1. «Навчальні втрати: сутність, причини, наслідки та шляхи подолання»: аналітичний матеріал від фахівців УЦОЯО»
  2. Як компенсувати «освітні втрати»: рекомендації для органів влади, засновників і директорів закладів освіти
  3. Тетяна Вакуленко “Ідеального інструменту подолання освітніх втрат не існує, але можна комплексно використовувати найкращий досвід
  4.  Освітні втрати: підходи до вимірювання та компенсації
  5.  Ігор Хворостяний «Подолання освітніх втрат з української мови та літератури. Методичні рекомендації та приклади уроків»  
  6. Моніторинг освітніх втрат і їх подолання як актуальне завдання Нової української школи в умовах її розбудови
  7. «Подолання освітніх втрат з української мови та літератури для учнів 5 - 11-х  класів» (методичні рекомендації, приклади уроків)

Онлайн ресурси для діагностування визначення рівня освітніх втрат

              

Вхід для адміністратора

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень