A A A K K K
людям з порушенням зору

Комунальна установа
"Центр професійного розвитку педагогічних працівників"

Люботинської міської ради Харківської області

Онлайн-ресурси

 

Про пріоритетні напрями роботи психологічної служби у системі освіти у 2021/2022 навчальному році

(Витяг із листа Міністерства освіти і науки України від 16.07.2021 № 1/9-363)

 

Навчальна діяльність: Програми факультативів, спецкурсів і курсів за вибором розміщено на вебсайті ДНУ «ІМЗО» за покликанням:

https://imzo.gov.ua/psyholohichnyj- suprovid-ta-sotsialno-pedahohichna-robota/fakul-tatyvy/

Просвітницька робота: Перелік просвітницько-профілактичних програм розміщено на вебсайті ДНУ «ІМЗО» за покликанням:

https://imzo.gov.ua/psyholohichnyj-suprovid-ta- sotsialno-pedahohichna-robota/informatsijna-baza-psyholohiv-ta-sotsialnyh- pedahohi/najkraschi-rozrobky-metodyky-treninhy-zhurnaly/

Корисні ресурси з медіаосвіти та медіаграмотності

Безпека дітей в інтернеті:

https://mon.gov.ua/ua/osvita/pozashkilna-osvita/vihovna-robota-ta-zahist- prav-ditini/bezpeka-ditej-v-interneti

Безпека в інтернеті: https://imzo.gov.ua/diyalnist/bezpeka-v-interneti/ Електронна бібліотека Інституту соціальної та політичної психології

Національної академії педагогічних наук України: https://ispp.org.ua/elektronna- biblioteka/

Портал медіаосвіти та медіаграмотності: https://medialiteracy.org.ua/category/library/resources-library/ Підбірка актуальних ресурсів з медіаграмотності: https://gurt.org.ua/articles/42722/

Добірка онлайн-ресурсів про медіаграмотність від освітнього омбудсмена: https://nus.org.ua/news/dobirka-onlajn-resursiv-pro-mediagramotnist-vid-osvitnogo- ombudsmena/

Добірка матеріалів про медіаграмотність: https://msu.edu.ua/library/mediahramotnist-korysni-materialy/  Медіаграмотність для освітян:

https://courses.prometheus.org.ua/courses/course-  v1:CZ+MEDIA101+2018_T3/about

Медіаграмотність як інструмент активного освоєння комунікаційних середовищ: http://www.biblioteka.lviv.ua/files/Media.pdf

Цифрова освіта: https://osvita.diia.gov.ua/

Цифрова гігієна: яких правил варто    дотримуватися в інтернеті?: https://thedigital.gov.ua/news/tsifrova-gigiena-yakikh-pravil-varto-dotrimuvatisya-v- interneti

Цифрова гігієна: як користуватися соцмережами, аби вони не використовували вас?: http://surl.li/xgju

       Доцільно поступово занурювати батьківську спільноту у тему академічної доброчесності, адже батьки мають збагнути, що ця тема – не проєкт, не короткотривала акція, не нова мода в освіті, а саме культура.

Корисні матеріали роботи в цьому напрямі

Художні фільми:     «Великі очі»

«Дружина» Відеоролики:

«Що таке академічна доброчесність?»

«Академічна доброчесність. Анімаційний ролик»

«Академічна доброчесність у школі.»

«Як уникнути плагіату. Рекомендації.»

«Роль оцінювання у формуванні академічно доброчесного середовища.»

«Після школи: профорієнтація та навчання впродовж життя»

«Могилянка про академічну доброчесність»

«Оформлення списків джерел. Цитування та посилання - Короткі поради -      СвітланаЧуканова»

«Чесність починається з тебе»

Канал «AcademIQ. Ініціатива академічної доброчесності та якості освіти» Сайт «AcademIQ»

Інше:   Антикорупційні уроки для 9-11 класів

       Аналіз цьогорічних даних свідчить про актуальність здійснення у закладах освіти статевого виховання. Батьки та педагоги потребують допомоги фахівців психологічної служби щодо сексуальної освіти дітей.

Корисні ресурси роботи в цьому напрямі https://necessary.education/biology https://issuu.com/fulcrumua/docs/web https://issuu.com/fulcrumua/docs/littlemonster_fulcrum https://courses.prometheus.org.ua/courses/course- v1:EPF+SEXED101+2018_T2/about

http://www.womanhealth.org.ua/resursy-fondu/drukovani-vydannya/for- adolescents-parents/

http://www.womanhealth.org.ua/resursy-fondu/drukovani-vydannya/for-edu- psycholigist-volonteers/

https://childfund.org.ua/publikatsii https://savechild.com.ua/teachers https://savechild.com.ua/4-7 https://savechild.com.ua/8-11 https://savechild.com.ua/12-15 https://savechild.com.ua/bezpeka https://savechild.com.ua/onlinelearning https://la-strada.org.ua/biblioteka https://teenergizer.org/

https://imzo.gov.ua/osvita/pozashkilna-osvita-ta-vihovna-robota/korysni- posylannya/

https://stop-sexting.in.ua/

http://knowledge.org.ua/uk/seksualne-vihovannja-ditej-buklet-cifri-ta-korisni- posilannja/

Діагностична робота:  Діагностичний мінімум розміщено на вебсайті ДНУ «ІМЗО» за покликанням:

 https://imzo.gov.ua/psyholohichnyj-suprovid-ta-sotsialno-pedahohichna- robota/informatsijna-baza-psyholohiv-ta-sotsialnyh-pedahohi/navchalno-metodychni- materialy-dlya-psyholohiv/psyhodiahnostychna-robota/.

     Міністерство освіти і науки України рекомендує працівникам психологічної служби застосовувати у своїй діяльності методичні рекомендації, орієнтовні циклограми діяльності працівників психологічної служби різних типів закладів освіти, розроблені Українським науково-методичним центром практичної психології і соціальної роботи.

Матеріали розміщено на сторінці ДНУ «ІМЗО» за покликанням: https://imzo.gov.ua/psyholohichnyj-suprovid-ta-sotsialno-pedahohichna- robota/informatsijna-baza-psyholohiv-ta-sotsialnyh-pedahohi/navchalno-metodychni- materialy-dlya-psyholohiv/psyhodiahnostychna-robota/.

      Також звертаємо вашу увагу, що діагностичний інструментарій для фахівців психологічної служби розміщено на вебсайті ДНУ «ІМЗО» за покликанням:

 https://imzo.gov.ua/psyholohichnyj-suprovid-ta-sotsialno-pedahohichna- robota/informatsijna-baza-psyholohiv-ta-sotsialnyh-pedahohi/navchalno-metodychni- materialy-dlya-psyholohiv/psyhodiahnostychna-robota/

      Профілактична робота:

                   На виконання Постанови Кабінету Міністрів України від 10 липня 2019 року № 689 «Питання проведення моніторингу наркотичної та алкогольної ситуації в Україні» (https://zakon.rada.gov.ua/go/689-2019-%D0%BF)   Міністерство освіти і науки України протягом останніх років здійснює моніторинг наркотичної та алкогольної ситуації в Україні.

       З детальними результатами цього дослідження можна ознайомитися на вебсайті ДНУ «ІМЗО» за покликанням:

https://imzo.gov.ua/psyholohichnyj-suprovid-ta-sotsialno-pedahohichna- robota/informatsijna-baza-psyholohiv-ta-sotsialnyh-pedahohi/najkraschi-rozrobky- metodyky-treninhy-zhurnaly/

      Нормативно-правові документи щодо здійснення профілактичних заходів у закладах освіти щодо зниження рівня вживання алкоголю та наркотичних речовин підлітками:

– Закон України від 21.01.2010 р. №1824-VI «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо обмеження споживання і продажу пива та слабоалкогольних напоїв» за покликанням: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1824-17;

– Закон України від 15.02.1995 р. №62/95-ВР «Про заходи протидії незаконному обігу наркотичних засобів, психотропних речовин і прекурсорів та зловживанню ними» за покликанням:

https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/62/95-%D0%B2%D1%80 ;

– наказ МОН від 22.05.2018 р. № 509 «Про затвердження Положення про психологічну службу у системі освіти України», зареєстрований в Міністерстві юстиції України 31 липня 2018 року за № 885/32337 за покликанням: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z0885-18 .

      Частина 1 статті 16 «Конвенції про права дитини» передбачає, що жодна дитина не може бути об’єктом свавільного або незаконного втручання в здійснення її права на особисте і сімейне життя, має право на недоторканність житла, таємницю кореспонденції або незаконного посягання на її честь і гідність:   https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/995_021#Text .

     Законом України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо протидії булінгу (цькуванню)» від 18 грудня 2018 р. № 2657-VIIІ передбачено, що керівник закладу освіти в межах наданих йому повноважень забезпечує створення у закладі освіти безпечного освітнього середовища, вільного          від насильства та  булінгу   (цькування): https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2657-19#Text

     Нагадуємо, що наказом Міністерства освіти і науки України від 28.12.2019 № 1646, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 03 лютого 2020 за № 11/34394, затверджено Порядок реагування на випадки булінгу (цькування) та Порядок застосування заходів виховного впливу: https://serch.ligazakon.ua/l_doc2.nsf/link1/RE34394Z.html

      Звертаємо увагу, що для використання у роботі з даної проблематики можна скористатися матеріалами спеціальної рубрики: «Корисні посилання щодо теми антибулінгу», яка розміщена на офіційному вебсайті Міністерства освіти і науки України та вебсайті Державної наукової установи «Інститут модернізації змісту освіти»:

https://mon.gov.ua/ua/osvita/zagalna-serednya-osvita/protidiya- bulingu/korisni- posilannya-shodo-temi-antibulingu

       Також рекомендуємо використовувати методичні матеріали з цього напряму роботи, схвалені МОН для використання у закладах освіти. Матеріали щодо запобігання та протидії насильству для практичного використання фахівцями розміщено на вебсайті ДНУ «ІМЗО» за покликанням:

https://imzo.gov.ua/psyholohichnyj-suprovid-ta-sotsialno-pedahohichna-robota/informatsijna-baza-psyholohiv-ta-sotsialnyh-pedahohi/najkraschi-rozrobky- metodyky-treninhy-zhurnaly/

      Звертаємо вашу увагу, що на вебсайті ДНУ «Інститут модернізації змісту освіти» розміщено «Банк програм для неповнолітніх у конфлікті з законом» за покликанням:

https://imzo.gov.ua/psyholohichnyj-suprovid-ta-sotsialno-pedahohichna- robota/informatsijna-baza-psyholohiv-ta-sotsialnyh-pedahohi/najkraschi-rozrobky- metodyky-treninhy-zhurnaly/.

      Профілактичні програми для фахівців психологічної служби розміщено на вебсайті ДНУ «ІМЗО» за покликанням:

https://docs.google.com/document/d/1zi31pjwMLqRSjoXpe5vFCkPdl8Sqsf2 JbSYeOITyfgk/edit

      Корекційна робота:

      Міністерство освіти і науки України рекомендує використовувати у роботі корекційні програми, що розміщено на сайті ДНУ «ІМЗО» за покликанням:

https://docs.google.com/document/d/1jjQzAxFTFXdzVBaYu5OxcpqMz9gxh mtz_IsEJDisfnM/edit

      Під час проведення корекційної роботи працівникам психологічної служби  рекомендовано використовувати програми переможців ІІІ етапу Всеукраїнського конкурсу авторських програм практичних психологів і соціальних педагогів «Нові технології у новій школі» у номінації «Корекційно-розвиткові програми», які отримали гриф Міністерства освіти і науки України, а  саме:

   

– Матеріали   розміщено      на        вебсайті         ДНУ   «ІМЗО» Іванюк К.В., Бєляєва К.Ю. «Обережність та обачливість – помічники мого життя»    (лист ІМЗО від 12.05.2020  № 22.1/12-г-251);

– Парубець В.В., Сидорець Н.Г. «Траєкторія лідерської позиції» (лист ІМЗО від 12.05.2020             № 22.1/12-г-250);

– Кубай А.О., Горніч Л.І «Емоцій дивовижний світ» (лист ІМЗО від 12.05.2020  № 22.1/12-г-249);

– Павленко Т.М, Котляревська О.О., Оріян А.О. «Програма психологічної корекційної роботи з підлітками з девіантною поведінкою та їх батьками» (лист ІМЗО від 12.05.2020 № 22.1/12-г-248);

–  Гайова Т.А. «Я це можу» ( лист ІМЗО від 12.05.2020 № 22.1/12-г-247);

–  Стецюк Л.В. «Подолання дитячих страхів та розвиток емоційної стабільності дітей військовослужбовців» ( лист ІМЗО від 12.05.2020 № 22.1/12- г-246).

за покликанням: https://imzo.gov.ua/vseukrains-kyy-konkurs-avtors-kykh-prohram-praktychnykh- psykholohiv-i-sotsial-nykh-pedahohiv-novi-tekhnolohii-u-noviy-shkoli/avtors-ki-prohramy/avtors-ki-prohramy-2020/

       Перелік корекційно-розвиткових програм, типових освітніх програм, методичних рекомендацій, навчально-методичних посібників для роботи з дітьми з особливими освітніми потребами розміщено на вебсайті ДНУ «ІМЗО» за покликанням:

 https://imzo.gov.ua/osvita/zagalno-serednya-osvita/korektsiyni-programi/

Консультування: З метою виявлення індивідуальних нахилів та здібностей кожної дитини для цілеспрямованого розвитку і профорієнтації, сприяння активізації внутрішніх механізмів самодіяльності особистості, таких як самооцінка, самопізнання і самовдосконалення, пропонуємо методичні матеріали щодо профорієнтаційної роботи для працівників психологічної служби, що розміщено на вебсайті ДНУ «ІМЗО» за покликанням:

https://imzo.gov.ua/psyholohichnyj-suprovid-ta-sotsialno-pedahohichna-robota/proforiientatsiyna-robota/.


Онлайн-ресурси щодо підтримки педагогічного працівника в галузі психології

— Онлайн-курс «Протидія та попередження булінгу (цькуванню) в закладах освіти»

 Навчальний курс для директорів шкіл та педагогів, в якому можна отримати поради щодо організації системної роботи у закладі з попередження булінгу, як правильно педагогам реагувати на прояви булінгу, які інструменти застосувати.

— Онлайн-курс «Недискримінаційний підхід у навчанні»

Навчальний курс для керівників шкіл, вчителів початкових класів, який познайомить практичними порадами як скласти план дій для протидії булінгу, як створити школу, дружню до кожної дитини.

— Електронний курс від ГО «Ла Страда – Україна» «Вирішую конфлікти та будую мир навколо себе».

Рекомендовано як учням середніх та старших класів, так і педагогічним працівникам. Передбачено отримання сертифіката. 

Сайти

АІС "Я-психолог" сайт розроблено для полегшення роботи психолога та соціального педагога

Створення культури емпатії в українському суспільстві 

«Дитячий психолог» сайт для батьків та дитячих психологів

Проблеми виховання дитини

Безкоштовна онлайн-консультація вчителів

Особливості роботи шкільного психолога з педагогами та керівництвом

“Коло сім’ї”

Статті

5 історій про те, як батьки психологічно травмують дітей

Особливі діти

Як встановлювати правила, яких би діти дотримувалися

Картки почуттів та потреб для практики ненасильницької комунікації

Світлана Ройз: непопулярно про мотивацію. Чому дитина не вчиться

Як НЕ говорити з підлітком

Зауваження чи образа особистості? Дещо про права учнів

Такі різні вчителі…

Як будуються відносини між учнями, школою та батьками в НУШ

Українські школи за кордоном

“Біла ворона”: як особистості вижити у колективі

Попередження кібербулінгу

Негативний бік позитивного мислення

Психологічна травма

Окрема думка: ТОП-10 українських виступів на TED

Школа і п’ятирічки

Приватні школи як можливість самореалізації дитини

Підтримка психічного здоров’я дитини в умовах пандемії    

 Чотири гри-енерджайзери для молодшої школи

Три гри-енерджайзери для середньої школи

Елементарно про тренінгові вправи

11 ефективних способів допомогти дитині повірити в себе

Відео

Особливості роботи з дітьми з особливими освітніми потребами засобами танцювально-рухової терапії

Кінезіологічні вправи


 

Вхід для адміністратора

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень