A A A K K K
людям з порушенням зору

Комунальна установа
"Центр професійного розвитку педагогічних працівників"

Люботинської міської ради Харківської області

Щодо педагогічної інтернатури в школах: методичні рекомендації

Дата: 08.12.2022 11:33
Кількість переглядів: 50

Згідно з Законом України «Про повну загальну середню освіту» у закладах освіти почала діяти педагогічна інтернатура.

   Педагогічна інтернатура — форма післядипломної педагогічної освіти, яка передбачає систематичну роботу педагогічного працівника над формуванням і вдосконаленням власної педагогічної майстерності впродовж першого року професійної діяльності під керівництвом педагога-наставника.

    Керівник закладу освіти забезпечує діяльність педагогічної інтернатури та координує діяльність педагога-наставника й інтерна — особи, яку призначено вперше на посаду педагогічного працівника та яка не має досвіду педагогічної діяльності.

   Керуючись Законом «Про повну загальну середню освіту», педагогічну інтернатуру будуть проходити також випускники закладів вищої освіти, які не мають досвіду педагогічної діяльності та призначені на посаду вчителя. Позаяк згідно з новим Законом, учителем може бути людина без педагогічної освіти. Достатньо наявності вищої освіти та / або професійної кваліфікації.

Наставницька підтримка передбачає:

  • індивідуальні консультації, бесіди педагога-наставника з інтерном;
  • допомогу в підборі відповідної літератури, підготовці навчальних занять, розробленні дидактичних матеріалів тощо;
  • взаємовідвідування навчальних занять, відвідування уроків досвідчених педагогічних працівників, рефлексію педагогічної діяльності;
  • моніторинг результатів навчання учнів;
  • участь у «круглих столах», тренінгах, навчальних семінарах з методичних питань, творчих звітах педагогів;
  • вивчення досвіду інших педагогів;
  • залучення інтерна до партнерської взаємодії з іншими педагогічними працівниками;
  • психологічну підтримку інтерна та інше.

Згідно до завдань оперативного плану Міністерства освіти і науки України, затвердженого наказом Міністерства освіти і науки України, Український інститут розвитку освіти (УІРО) здійснив моніторинг впровадження педагогічної інтернатури в закладах освіти у 2022 році.

Станом на листопад 2022 року педагогічну інтернатуру запроваджено в 529 закладах освіти, де проходять інтернатуру 923 інтерни, з них:

  • 244 інтерни — педагогічні працівники, які працюють у 1-4 класах;
  • 561 інтерни — педагогічні працівники, які працюють у 5-11 класах.

За результатами моніторингу УІРО підготував методичні рекомендації про організацію заходів педагогічної інтернатури в закладах освіти.

Завантажити методичні рекомендації щодо впровадження педагогічної інтернатури в школах можна за посиланням.

 


« повернутися

Вхід для адміністратора

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень