Про проведення семінару для вихователів закладів дошкільної освіти Люботинської міської територіальної громади
26 травня 2021 року вихователі закладів дошкільної освіти Люботинської міської територіальної громади стали учасниками семінару «Соціальний розвиток дошкільників шляхом упровадження LEGO-технології», який проводено на базі Люботинського дошкільного навчального закладу (ясел-садка) № 4 у дистанційному режимі з використанням платформи Google Classroom.
Тема семінару є актуальною, узгоджується і відповідає вимогам оновленого Базового компоненту дошкільної освіти (Державного стандарту дошкільної освіти) щодо використання інноваційних освітніх технологій та набуття дитиною особистого досвіду в різних видах діяльності за освітніми напрямами «Дитина у соціумі», «Дитина в сенсорно-пізнавальному просторі», «Гра дитини» та ін.
За мету було поставлено: розширити та уточнити уявлення про конструктор LEGO; сприяти активізації педагогів щодо створення оптимальних умов для формування у дітей соціальної культури; розвивати логічне мислення, дрібну моторику рук, конструктивні здібності. У ході реалізації мети вирішувались завдання щодо формування професійної компетентності вихователів закладів дошкільної освіти; розкриття ролі LEGO-технологій у вихованні дітей дошкільного віку; розширення уявлень педагогів про можливості використання конструктора LEGO в роботі з дітьми; залучення педагогів до виконання тренінгових вправ з використанням конструктора LEGO; сприяння розвитку творчої ініціативи, активності, просторового сприймання і мислення як дорослих так і дітей.
У заході взяли участь 12 педагогічних працівників закладів дошкільної освіти та психолог КУ «Центр професійного розвитку педагогічних працівників».
Під час інформаційно-презентаційного блоку завідувач Люботинського ДНЗ № 4 Віта МАЛЄК у презентаційному виступі з теми «Соціальний розвиток дошкільників за допомогою інноваційної LEGO-технології», звернула увагу учасників методичного заходу на поетапні кроки знайомства з LEGO, які було здійснено у закладі дошкільної освіти, а саме: створення творчої ініціативної групи з LEGO – конструювання; оформлення LEGO – ігротек в групах; опрацювання методичних рекомендацій щодо організації діяльності дітей з конструкторами LEGO; складання перспективного плану щодо реалізації Програми розвитку дитини від 2-х до 6-ти років «Безмежний світ з LEGO»; інтеграція LEGO в освітній процес. Учасники семінару були ознайомлені з напрацюваннями щодо методичного забезпечення, форм роботи з дітьми, зразками оформлення LEGO-осередків. Також під час роботи за даним напрямом було визначено труднощі, з якими зіткнулись вихователі у практичній роботі: недостатній рівень знань, умінь і навичок з LEGO-конструювання у педагогів; недостатня кількість науково-методичних посібників з LEGO-конструювання; недостатня кількість наборів самого конструктора, окремих деталей для повноцінної реалізації задуму. Було також окреслено плани на майбутнє та вирішення актуальних задач: підвищення та поглиблення освітнього рівня педагогів з використання LEGO – технологій шляхом проведення тренінгів, обміну досвідом з іншими закладами дошкільної освіти; забезпечити укомплектування конструктором LEGO в необхідній кількості; розроблення конспектів до LEGO – ігротек в обох вікових групах закладу.
У практичному блоці учасникам семінару було запропоновано цікавий та корисний матеріал з досвіду роботи педагогічних працівників Люботинського ДНЗ № 4 щодо творчих напрацювань і знахідок з упровадження інноваційної LEGO-технології: відео-презентація «Гра з LEGO – механізм партнерської взаємодії педагога з дитиною»; продемонстровано заняття для дітей раннього віку «З LEGO будинок будували – киці допомагали» та інтегроване заняття для дітей різновікової групи з LEGO-конструюванням «Пригоди LEGO-цеглинки». Крім того, проведено тренінг для педагогів «LEGO-технологія – чарівні цеглинки успіху», який мав потужний потенціал для набуття і розвитку професійних компетентностей вихователів з даної теми.
Практичний досвід діяльності педагогічних працівників Люботинського ДНЗ № 4 з обраної теми заслуговує на увагу, популяризацію та може бути рекомендований для використання колегами інших закладів дошкільної освіти, є актуальним, творчим та має перспективи для подальшого розвитку, удосконалення та впровадження у освітній процес.