Про проведення актуального діалогу для вчителів початкових класів
«Діджиталізація всіх сфер суспільного життя є актуальним напрямом не лише через пандемію, а й загалом через глобальні тренди сьогодення та загальнодержавну політику щодо вектору цифрової трансформації держави…», – зазначив Міністр Сергій Шкарлет.
У рамках реалізації проєкту «Нова українська школа: від теорії від практики» 15 квітня 2021 року КУ «Центр професійного розвитку педагогічних працівників» проведено актуальний діалог за темою «Діджиталізація педагогіки партнерства в умовах Нової української школи» для учителів початкових класів Люботинської міської територіальної громади. Метою заходу було: ознайомлення педагогів зі складовими поняття «діджиталізація», аналіз можливостей використання в освітньому процесі цифрових технологій та переваг цифрової трансформації початкової освіти, визначення вимог до освітнього середовища учня початкової школи в умовах змішаного навчання та обговорення психологічних особливостей учнів цифрового покоління.
Методичний захід було проведено в онлайн-форматі із використанням вебсервісу Google Classroom. Участь у ньому взяли 27 педагогів з усіх закладів загальної середньої освіти Люботинської міської територіальної громади.
У ході віртуальної консультації «Діджиталізація педагогіки партнерства в умовах Нової української школи» консультант Центру Людмила КАПУСТЯНСЬКА розглянула термінологію в контексті діджиталізації, систематизувала нормативно-правові документи, які характеризують доцільність впровадження діджиталізації в освіті, проаналізувала можливості та переваги використання в освітньому процесі цифрових технологій, розглянула шляхи впровадження цифрової трансформації в початковій школі.
Під час консультаційного меседжу «Освітнє середовище учня початкової школи в умовах змішаного навчання» Ольга СЕМИКІНА, керівник територіального методичного об’єднання вчителів початкових класів, ознайомила педагогічних працівників із моделями змішаного навчання, особливостями підготовки до занять в умовах змішаного навчання, зупинилася на основних формах онлайн-комунікації та поширених веб-ресурсах для дистанційного навчання.
Керівник територіального методичного об’єднання практичних психологів Наталія ЛЯХОВА під час психологічного порадника «Аспекти організації змішаного навчання: урахування психологічних особливостей учнів цифрового покоління» ознайомила вчителів початкових класів з особливостями сучасних дітей, акцентувала увагу на перевагах застосування технології змішаного навчання для учнів.
Також до уваги учасників було представлено нормативний онлайн-путівник «Нова українська школа», в якому зібрані та доступні для завантаження основні документи, які необхідні педагогу для роботи в умовах реалізації Концепції НУШ.
По закінченню заходу учасникам було запропоновано самостійно опрацювати матеріали про Google-календар та онлайн-розсилки, зберігання файлів у хмарних сховищах, створення онлайн-презентацій, інтерактивні уроки з YouTube освітнього серіалу «Цифрові навички для вчителів» національної онлайн-платформи з цифрової грамотності, що сприятиме розвитку їх інформаційно-цифрової компетентності.
Підсумковим етапом роботи актуального діалогу стало вихідне анкетування, у ході якого учасники висловили свої думки щодо проведеного заходу та визначили питання, з яких вони потребують консультативної допомоги.
Дякуємо всім учасникам заходу та сподіваємося на подальшу плідну співпрацю.
Консультант КУ «ЦПРПП» Людмила КАПУСТЯНСЬКА